2015. március 18., szerda

Magyarország, Nagycenk, Széchenyi kastély, SzG3


Most ismét egy szívemnek kedves helyen vagyunk. Mint korábban már említettem, apámon keresztül több helyen tudtunk kastélyban nyaralni (pld. Zsennye), így történt itt is. A jelenleg szállodaként működő szárnyban voltak múzeumi vendégszobák, így többször nyaraltunk úgy itt, hogy itt volt a támaszpontunk - szinte ingyen - és innen jártunk át Ausztriába kirándulni. Ez a lehetőség már régen megszűnt, mivel mint említettem, azon a helyen egy szálloda működik. Azt nem tudom, hogy milyen eredményességgel, mivel semmi mozgást nem láttam ott.
Miután megtekintettem a kisvasúti skanzent, átjöttem ide. Itt azért el kell mondanom, hogy ez a kastély egész évben nyitva van, én azért nem mentem be megnézni, mivel már számtalanszor láttam. Viszont egy jót sétáltam a parkban, ami nem túl nagy, viszont szépen gondozott. 
Néhány szó a Széchenyiekről: az itteni jelenlétük nem túl régi, 1741-ben helyezték ide székhelyüket. 1750-re készült el a kastélyegyüttes és a francia kert. A jelenlegi formáját 1860-ban nyerte el a kastély. Széchenyi István alapította meg a Magyar Tudományos Akadémiát (birtokainak egy évi jövedelmét ajánlotta fel) és közvetve az Országos (Széchenyi) Könyvtárat is, ugyanis könyvtárát felajánlotta erre a célra. Széchenyi István lapította a Nemzeti Kaszinót és igen sokat tett a lótenyésztés fejlesztéséért. Ugyancsak szívügye volt a Dunai hajózás biztosítása a Duna torkolatáig, aktív tagja volt a lánchíd építésére létrehozott bizottságnak. Lehetne sorolni még, de az a lényeg, hogy igen sokat tett a nemzet fejlődéséért. 1860-ban lett öngyilkos, bár ezt azóta is vitatják, mert gyanús körülmények között találtak rá, több jel is arra mutat, hogy jóval halála után lőtték főbe. Ezen vitatkozzanak a szakértők!

Vissza a főoldalra (katalógus)

 a Széchenyi kastély
 a Széchenyi kastély
 a Széchenyi kastély
 a Széchenyi kastély
 a Széchenyi kastély
 a Széchenyi kastély
 a Széchenyi kastély
a Széchenyi kastély
 a kastély parkja
 a kastély parkja
 a kastély parkja
 a kastély parkja
 a kastély parkja
a híres hársfa-fasor

Vissza a főoldalra (katalógus)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése