2014. május 22., csütörtök

Magyarország, Budapest, Budai Sas-hegy Természetvédelmi terület, SzG3

Ez egy olyan hely, amelyet végre minden fanyalgás nélkül ajánlhatok mindenkinek. Ha egyetlen, viszonylag jelentéktelen problémát mégis megemlítek, az pont az, hogy ha valaki egy kicsit figyelmetlen, elég nehéz lesz ide találni, mert a Hegyalja úton, ahol be kell kanyarodni vagy a buszról kell leszállni, nem igazán jelzik a helyet észrevehetően. Talán ezen kellene változtatni. Ezt leszámítva nem igazán találtam problémás dolgot (esetleg még a reklámozásán kellene egy kicsit javítani). Gyalog egy kicsit macerás, mert egy kissé meredek mellékutcán kell felmenni, majd az utolsó kereszteződésnél balra fordulva jutunk a bejárathoz. Itt egy kis parkoló van, ebből is látszik, nem számítanak valami nagy tömegre. Ez egyrészt jó, mert nem strapálják le a helyet, másrészt meg nem jó, mert tényleg igen érdekes hely. Az árai viszonylag barátságosak, a jegyeket a bejárat melletti új fogadó épületben lehet megvenni. A hely a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóságának a kezelésében van. Először célszerű a kilátó pontra felmenni, innen talán a legszebb panorámát kapjuk Budapestre, majdnem teljesen körben. A tájékozódást jelzők segítik. Ez után végig sétálhatunk a hegy oldalában található tanösvényen. A kiinduló pontnál kis körbekerített részt találunk, itt nagy valószínűséggel láthatjuk a zöld gyíkot, ami szerintem Mo. legszebb gyíkja. Ha nem, akkor sétánk alkalmával is rábukkanhatunk. A tanösvény az elején egy kis szerpentinnel lefelé megy, itt egy kicsit vigyázni kell, mert kissé görgeteges a talaj. A nordic walking bot itt egy kis időre jól jöhet. Ha leértünk, onnan egy jó darabig közel vízszintes az út, továbbra is szenzációs panorámával. Aki szédülős, vagy tériszonyos, az azért gondolja át, mert elég kitett a keskeny ösvény a lejtő felé (magyarul zömmel nincs korlát, csak egy kis helyen, ahol híd van). Az út mellet tanulmányozhatjuk a sziklagyepeket és a szép sziklákat. Májusban a legszebb (szerintem) a sok tavaszi virág miatt. Ha körbe értünk, szintén egy kis szerpentin visz fel a kiinduló pontra. Ha jól megnézünk mindent, 1 - 1,5 órás program. Nem igen van olyan főváros, ahol ilyen ritka természeti értékkel és panorámával találkozhatunk a városban. Megnézendő!

Vissza a főoldalra (katalógus)