2013. június 24., hétfő

Magyarország, Pákozd-Sukorói Arborétum és Erdészeti Erdei Iskola, SzG3



Szinte minden héten elmentem az arborétum mellett, de hétfőnként zárva volt, péntekenként meg túl későn jártam erre. Ezen a hétvégén végre időben elindultam hazafelé és meg tudtam tekinteni. Igazából nem egy nagy szám, meg a kánikula legmelegebb napját is kifogtam, ezért nem is voltak sokan (egyedül voltam). Viszonylag könnyű idetalálni, a Pákozd és Sukoró közötti útról kell lekanyarodni a velencei tó felé. Jó az irányítás, könnyű odatalálni. Van nagy parkoló (most tök üres volt) de én a bejárat mellett parkoltam le, nem zavartam senkit. A belépő nem túl drága, 700 Ft/fő felnőtt részére. A bejárattól egy széles út vezet a bemutató épület felé, mellette a környékről származó kőzet-bemutató. A domb tetején kis bemutató épület, amely a helyi faunát mutatja be. Innen lehet elkanyarodni a kilátó felé, ahonnan igen szép a kilátás a Velencei tó felé. A dombról lefelé menve az átellenes oldalon juthatunk le a játszótér részhez. Ebben az a rossz, hogy a gyereket végig kell cipelni az arborétumon, hogy oda jusson, ez melegben elég macerás. Nekem az egész arborétum jellege furcsa, ugyan néhol ki van téve egy-egy fa neve táblán, de valahogy az egész nem hasonlít az általam ismert arborétumokhoz. Olyan, mintha egy meglévő erdőt kerítettek volna be. 
Ha az arborétum lejáratánál tovább megyünk a Velencei tó felé, balra található a Don kanyar emlékkápolna.

Vissza a főoldalra (katalógus)

  Pákozd-Sukorói Arborétum
  Pákozd-Sukorói Arborétum
  Pákozd-Sukorói Arborétum
  Pákozd-Sukorói Arborétum
  Pákozd-Sukorói Arborétum
  Pákozd-Sukorói Arborétum
  Pákozd-Sukorói Arborétum
  Pákozd-Sukorói Arborétum, a kilátó
  Pákozd-Sukorói Arborétum, kilátás a Velencei tóra
 Pákozd-Sukorói Arborétum, kilátás a Velencei tóra
 Pákozd-Sukorói Arborétum
 Pákozd-Sukorói Arborétum
 Pákozd-Sukorói Arborétum
 Pákozd-Sukorói Arborétum
 Pákozd-Sukorói Arborétum
 Pákozd-Sukorói Arborétum
a Don kanyar emlékkápolna

Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése